Allmänt
I nedanstående villkor anses ”Leverantören” bestå av Accesit Norden AB, Accesit Örebro AB, Accesit Västerås AB samt dennes underleverantörer för att utföra reparationen.
Med ”Kunden” anses ägaren av den enheten som skickats in för reparation.
Försäkringen i korthet
Försäkringen gäller för den mobiltelefon eller surfplatta som lämnats in hos Leverantören med krossat, sprucket glas, LCD (glasskada) och som Leverantören sedan reparerat. Försäkringen skyddar mot fysisk glasskada på mobiltelefonen eller surfplattan till följd av en plötslig och oförutsedd utifrån kommande händelse. För att ersättning ska kunna lämnas ska tidpunkten för skadan specificeras, att skadehändelsen kan beskrivas och att platsen för skadan har kunnat bestämmas. Försäkringen gäller i hela världen.
Viktigt
Försäkringen gäller för ett (1) glasbyte under försäkringsperioden.
Exempel på när försäkringen inte gäller
Försäkringen gäller inte för skada av mindre art (här avses exempelvis repor och rispor) som inte påverkar det försäkrade objektets användbarhet, skada som uppstår då försäkrat objekt polletterats för transport eller försändelse om annat än till-och-från service/skada som orsakats/uppkommit genom grov vårdslöshet eller uppsåt.
Säkerhetsföreskrifter och aktsamhetskrav
Försäkrat objekt ska hanteras med normal aktsamhet. Med normal aktsamhet menas att det försäkrade objektet ska hanteras så att skada så långt som möjligt kan undvikas och att rimliga säkerhetsåtgärder har vidtagits i förhållande till det försäkrade objektets känslighet, hållbarhet, värde, samt förhållanden i övrigt. Har aktsamhetskravet inte iakttagits minskas ersättningen som regel med ett särskilt avdrag. Vid allvarlig försummelse kan ersättningen till och med helt falla bort (nedsättning till noll).
Självrisk
Försäkringen gäller utan självrisk.
Försäkringslängd
Försäkringsperioden är 12 månader.
Åtgärder vid skada
Vid skada, kontakta vår samarbetspartner Mobilverkstaden på telefon 019-12 90 20 eller per e-post info@mobilverkstan.se.
Personuppgiftshantering
Försäkringsgivaren kommer att behandla försäkringstagarens personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Syftet med behandlingen är fullgörandet av de avtalsenliga åtagandena mot försäkringstagaren. Personuppgifterna utgör vidare underlag för marknads- och kundanalys, affärs- och metodutveckling, statistik och riskhantering, marknadsföring och service i övrigt. Personuppgifterna kan komma behandlas av andra bolag som försäkringsgivaren samarbetar med för utförandet av det uppdrag försäkringsgivaren har från försäkringstagaren. Har försäkringstagaren några frågor om detta går det bra att kontakta personuppgiftsombud@amtrustgroup.com.
Ångerrätt
Är köpet av försäkringen gjort via kundservice eller webbutik gäller Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Den ger dig ångerrätt i 14 dagar från det att du köpt din försäkring. Vänd dig Mobilverkstaden på telefon 019-12 90 20 om du vill ångra ditt köp av försäkring.
Försäkringsgivare
Försäkringsgivare för försäkringen är AmTrust International Underwriters Ltd som i Sverige representeras av AmTrustNordic AB.
Om vi inte kommer överens
Är försäkringstagaren inte nöjd med lämnat beslut i samband med skada, kan beslutet prövas av försäkringsgivaren, genom att försäkringstagaren kontaktar AmTrust Nordic AB, Hamngatan 11, 111 47 Stockholm, tfn 08 -440 38 20. Det finns även möjlighet att få eventuell tvist prövad av Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08 -555 017 00. Försäkringstagaren har även möjlighet att väcka talan mot försäkringsgivaren vid allmän domstol.