Kontakta Accesit
Kom i kontakt med oss!




Vi söker ekonomiansvarig!

Bakgrund:

Då vi nu går en mycket spännande framtid till mötes behöver vi förstärka vårt ekonomiteam med ytterligare en person.
Som ekonomiansvarig hos oss får du en nyckelroll i vår fortsatta utvecklingsprocess och du rapporterar ditt arbete till VD för Accesit Norden AB/Holding AB.

 

Rollsbeskrivning:

  • Placering: Mjödvägen 1 i Bålsta
  • Arbetsuppgifter: Löpande bokföring, hantering kring löneadministration, leverantörsfakturor, utbetalningar, kundinbetalningar samt sedvanlig fakturering m.m.
  • Fokusområden: Avstämningar gentemot leverantörer och kund gällande betalningar för 3 av koncernens bolag.
    Du säkerställer också att alla administrativa processer blir digitaliserade så att hanteringen blir så effektiv som möjligt.

Förtydligande kring ovanstående:

  • Månadsbokslut/årsbokslut för 3 av koncernens bolag.
  • Koncernkonsolidering i samband med månadsbokslut och årsbokslut
  • Besöka våra dotterbolag/systerbolag löpande för att säkerställa att administrativa rutiner fungerar
  • Ansvarig för internkontroll tillsammans med  VD för Accesit Holding AB
  • Processansvarig för löneadministrationen
  • Kontaktperson mot bank och revisorer

Kvalifikationer, erfarenhet, krav och förväntningar som ställs:

Du har en ekonomiutbildning motsvarande högskolenivå samt en erfarenhet av koncernredovisning som innebär att du arbetet med kvalificerad redovisning/controlling under minst 3 år.

Du är duktig på att arbeta självständigt men också i team. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Du brinner också för att effektivisera administration med hjälp av digitaliseringslösningar och ser det som en självklarhet att göra klart med projekten inom uppsatta tidsramar. Du har också intresse samt en dokumenterad erfarenhet av controlling och digitaliseringsprojekt kopplade till administration.

Som person är du:

  • Strukturerad & ambitiös
  • Driven och fokuserad på att göra klart arbetet inom uppsatta tidsramar
  • Hög social kompetens.
  • Prestigelös och har nära till skratt vilket är en grundpelare för att trivas i vårt team.

Vad erbjuder Accesit?

Vi är ett tillväxtbolag med stora möjligheter till utveckling inom bolaget och dess koncern.
Vi har en riktigt bra, gemytlig och nästintill familjär stämning på kontoret och arbetet utförs i nyrenoverade och trevliga lokaler.
Dessutom tillämpar vi bra lönevillkor och övriga förmåner

Ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV och ett personligt brev.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår försäljningschef Jimmy Gehrke på 08-1220 1175.


Om Accesit

Accesit är ett mycket framgångsrikt och aktivt företag med egen sälj-, och supportorganisation. Vi finns belägna i såväl Bålsta som i Örebro, Västerås och i Uppsala med en samlad omsättning på närmare 40MSEK tack vare våra 20st sociala och relationsskapande medarbetare. Företagets affärsidé består av att ständigt förbättra våra kunders effektivitet och lönsamhet genom att vara påläst, trygg och marknadsuppdaterad leverantör som tillhandahåller lösningar inom IT, telefoni och skrivare/dokumenttjänster.

Accesit har innehaft högsta kreditvärdighet 6år i rad och blev under 2016, som 1 av 580 företag i Sverige, utsedd till Superföretag av Dagens Industri. Detta är något som är få företag förunnat och som därför blir ett tydligt kvitto på att vi arbetar med våra anställda och för våra kunder vilket bidrar till en otroligt levande och kul arbetsplats.