Kontakta Accesit
Kom i kontakt med oss!




Mobil växel

Begreppet ”mobil växel” kan uppfattas väldigt specificerat utifrån en inköpares-, eller användares perspektiv. Den generella bilden till varför man tänker att “en mobil växellösning är det som passar vår organisation bäst” är bl.a. med anledning av följande vanligt förekommande anledningar.

  • Man har inte gjort en kontroll internt hur samtal hanteras och man önskar därför hålla växellösningen enkel och förväntar sig ”att en modern växellösning klarar väl av det mesta”.
  • Inte behöva göra några investeringar d.v.s. komma igång utan större engångskostnader.
  • Att man kan använda mobiltelefonen för att besvara och ringa samtal med.
  • Kunna vara tillgänglig ”när och där” man behöver det.
  • Lätt att budgetera eftersom många mobilabonnemang idag bygger på fastprisavtal där samtal, SMS/MMS och data ingår.
  • Att man tror att användarna inte vill ha några andra verktyg än mobiltelefonen

På Accesit synkroniserar vi systemfunktionalitet med affärsnytta

Det innebär att vi ser till hur och vad er verksamhet är beroende av för funktioner, hur samtalsflöden ska ske för att erbjuda bästa kundservice internt och externt och samtidigt se till kostnadsbilden.
Rent krasst spelar det ingen roll vem eller vad som står som leverantör om behovet och önskemålen uppfylls. När vi säkerställt att behov och krav är uppfyllda erbjuder vi någon av följande tre lösningar.

Mobil växel i molnet

Den mest flexibla mobila växellösningen får man genom att välja en molnbaserad växeltjänst.
Med denna kan ni t.ex. bara använda mobiltelefoner och om behovet påkallar, även ansluta andra telefontyper såsom bordstelefoner, trådlösa telefoner, datortelefoner (softphone).
Våra mobila växellösningar i molnet är givetvis operatörsoberoende vilket gör att ni inte behöver byta lösning den dagen ni vill testa en ny mobiloperatör.
Vi tillhandahåller två olika växellösningar i molnet. Få mer information om dessa här!

Mobil växel från mobiloperatör

Ett tredje alternativ är att vända sig till en mobiloperatör och låta dem tillhandahålla växeltjänsten.
Den ger sällan samma flexibilitet och starka funktionalitet som en mobil växel i molnet.
Samtidigt är det en tillräckligt bra lösning för framförallt för företagen med lite färre anställda.

Som leverantör behöver vi utöver ovanstående punkter. dels fokusera på att analysera funktionsbilden och hur det dagliga samtalsflödet ser ut - Samtalsflöden så att vi med säkerhet kan uppfylla krav om hur samtal ska besvaras. kopplas internt etc.

En operatörsbaserad mobil växel erbjuder vi ifrån såväl Telia, Tele2, Telenor som Tre. Kontakta oss för mer information och/eller priser!

Operatörsoberoende mobil växel utifrån befintlig telefonimiljö

Det finns idag många organisationer som fortfarande använder en traditionell växel. Det första alternativet är att koppla på mobilfunktionalitet mot denna. Det ger en operatörsoberoende mobil växel samtidigt som man kan använda befintliga bordstelefoner (om så önskas).
Låt oss hjälpa till att bygga ut er befintliga växel med nya mobilfunktioner. Kontakta oss för mer information!

Vi levererar mobila växlar från följande operatörer:
Telenor, Telia, Tele2, Tre och Uno.