Kontakta Accesit
Kom i kontakt med oss!




Supportchef sökes

SUPPORTCHEF SÖKES

Accesit är ett mycket framgångsrikt företag i IT-branschen med egen sälj-, och supportorganisation belägen i Bålsta.
Vi omsätter årligen närmare 30MSEK tack vare våra 14st sociala och relationsskapande medarbetare.
Företagets affärsidé består av att ständigt förbättra våra kunders effektivitet och lönsamhet genom att vara påläst, trygg och marknadsuppdaterad leverantör som tillhandahåller lösningar inom IT, telefoni och skrivare/dokumenttjänster.
Med högsta kreditvärdighet flera år i rad, samt där vi under 2016 även blev utsedd till Superföretag som 1 av 580 företag i Sverige,
får vi kontinuerliga och goda bevis på att vi arbetar med våra anställda och för våra kunder. Något som skapar både en otroligt levande och kul arbetsplats, som goda relationer såväl internt som externt.

Nu söker vi dig som ser på kund-, och medarbetarservice som något oerhört värdefullt och där du i en mycket varierande roll
får arbeta såväl med teknik som med människor. I supportavdelningen innefattas såväl vår helpdesk som våra tekniker, vars
samlade arbetsuppgifter består av att projektera, installera, leverera, driftsätta och supportera olika IT-tjänster till våra kunder
runt om i Mälardalen.

Kunskapsmässigt besitter du mycket goda kunskaper inom följande områden:
(Certifieringar anses mycket meriterande men är inget krav.)

  • Windows Server (2008-2016) samt klienter med Windows OS (Win7-10) och även MS SQL
  • VMWare (inkl. VMWare Horizon)
  • Active Directory
  • MS Exchange inkl. Office365 Exchange

Sedan ser vi det meriterande om du även har erfarenhet, kunskap och utbildning inom:

  • MS SCCM
  • Citrix (Xenapp, Xendesk, Server & HDX)
  • Cisco Routing & Switching, Cisco Security & Cisco Wifi
  • Sharepoint
  • IT-säkerhet
  • ITIL
  • Projektledning
  • Personalansvar

Din personliga kvalitéer består av:

  • Att du som person är ansvarstagande, lyhörd, serviceminded och har en god prioritets-, och fingertoppskänsla med en
    vana av att se saker ur ett helikopterperspektiv.
  • Kommunikation kommer vara ditt främsta verktyg. Således talar du flytande svenska samt uttrycker dig oerhört väl i
    skrift. Du behöver även kunna tala och skriftligt kommunicera flytande på engelska (inkl. tekniska termer).
  • Att ditt synsätt på din roll är att vara en del i teamet och där din ledarstil består av en kombination av prestigelöshet
    och handlingskraftiga egenskaper. Därför tror vi att du både är drivande, strukturerad, målsättande och motiverande.
    Du gillar att utmana men är också ödmjuk inför andras kunskap och input och du delar gärna med dig av din
    kompetens till andra i din närhet.
  • Att du med daglig energi och glädje, hjälper oss att fullända Accesit till en av Sveriges bästa och roligaste arbetsplatser.
  • Innehar B-körkort.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av följande:

  • Planera, leda och fördela de dagliga arbetsuppgifterna i gruppen, samt följa upp dessa i vårt ärendesystem Winserv
    och på ett analytiskt vis, mäta, säkerställa och framlägga resultatet till ledningsgruppen.
  • Ta fram, förbättra samt dokumentera olika processer och IT-miljöer och säkerställa att dessa efterlevs.
  • Att initiera och driva utveckling av det befintliga och kommande tekniska IT-behovet, såväl internt som externt.
  • Drifta och förvalta system och applikationer vilket även innefattar installation, konfiguration, kontroll/underhåll,
    felsökning och problemlösning
  • Att vid behov hjälpa till i helpdesk i form 2nd-line support.
  • Att vara en del i det team som agerar presale vilket innebär dialog med säljare samt potentiella och befintliga kunder.
  • Att på sikt ansvara för inköp och upprätta en IT-budget.
  • Vara delaktig i framtagandet av en ny IT strategi samt även leda implementation av denna
    Vi erbjuder rätt person:
  • En arbetsplats som stimulerar utveckling och satsar på sina anställda. Vi vet att nöjda medarbetare skapar och
    säkerställa nöjda kunder vilket du kommer märka av såväl kort-, som långsiktigt.
  • Ett mycket utvecklande och omväxlande arbete i en trygg bransch som ständigt utvecklas.
  • Möjlighet att forma egen din roll, dess processer och arbetssätt runt dig och ditt team.
  • En stark personlig utveckling med adderande arbetsuppgifter allt eftersom samt möjlighet till diverse kurser & utbildningar som får dig att växa både i din roll och som person.
    Mycket goda förmåner i form av en gedigen grundlön samt friskvårdsbidrag, pensionssparande och privat sjukvårdsförsäkring inkl. möjlighet till tjänstebil.

 

Nytta med nöje skapar bra förutsättningar och en långsiktig och gemensam framtid!
Har du kvalifikationer som stämmer överens med ovan och söker en utvecklande roll samtidigt som du har riktigt roligt på jobbet? Skicka in din ansökan idag! Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet är just nu i en pågående fas med löpande urval.
Du ansöker genom att bifoga CV och personligt brev på framtid@accesit.se

Mer information ges av Nicklas Fredlund, VD på 08-1220 1171.

Varmt välkommen med din ansökan!