Kontakta Accesit
Kom i kontakt med oss!




IT-tekniker sökes

Accesit är ett mycket framgångsrikt företag i IT-branschen med egen sälj-, och supportorganisation belägen i Bålsta. Vi omsätter årligen närmare 30MSEK tack vare våra 14st sociala och relationsskapande medarbetare. Företagets affärsidé består av att ständigt förbättra våra kunders effektivitet och lönsamhet genom att vara påläst, trygg och marknadsuppdaterad leverantör som tillhandahåller lösningar inom IT, telefoni och skrivare/dokumenttjänster.

Med högsta kreditvärdighet flera år i rad samt där vi under 2016 även blev utsedd till Superföretag som 1 av 580 företag i Sverige, får vi kontinuerliga och goda bevis på att vi arbetar med våra anställda och för våra kunder. Något som skapar både en otroligt levande och kul arbetsplats, som goda relationer såväl internt som externt.

Nu söker vi dig som ser på kund-, och medarbetarservice som något oerhört värdefullt och där du i en mycket varierande roll får arbeta såväl med teknik som med människor. I supportavdelningen innefattas såväl vår helpdesk som våra tekniker, vars samlade arbetsuppgifter består av att projektera, installera, leverera, driftsätta och supportera olika IT-tjänster till våra kunder runt om i Mälardalen.

För att lyckas i din roll tror vi att du stämmer väl in på följande:

  • Vi tror att du är en ansvarstagande, serviceminded och lyhörd person på ca 20-45år som kan kombinera ett tekniskt kunnande med en hög social faktor. Vår målsättning är att inte att bara felavhjälpa våra kunder, utan genuint omhänderta och serva dem på absolut bästa sätt.
  • Rollen innebär mycket kundkontakt, såväl över telefon som ute på plats hos kund. Således behöver du kunna kommunicera flytande på svenska i både i tal och i skrift. Kan du därtill kommunicera flytande på engelska i både tal och i skrift (inkl. föra en diskussion innefattandes tekniska termer) så anses det meriterande.
  • Att du har minst 3års arbetslivserfarenhet inom IT.
  • Innehar B-körkort då tjänsten kommer innebära besök på våra kunders kontor.
  • Kunskaper inom: Windows Server 2003-2016, Office2010-16, Windows XP/7/8/10, nätverkskunskaper (ex. WAN/LAN, DHCP, Router, Brandväggar m.m.) samt Active Directory.
    Det är meriterande om du har kunskaper inom stora delar av Office365-suiten såsom Sharepoint, Azure, Skype for Business etc. m.m. Besitter du dessutom kunskap inom Citrix och VM-ware anser vi detta mycket meriterande.
  • Att du med daglig energi och glädje, hjälper oss fullända Accesit till en av Sveriges bästa och roligaste arbetsplatser.

Sedan ser vi det meriterande om du även har erfarenhet, kunskap och utbildning inom:

  • MS SCCM
  • Citrix (Xenapp, Xendesk, Server & HDX)
  • Cisco Routing & Switching, Cisco Security & Cisco Wifi
  • Sharepoint
  • IT-säkerhet
  • ITIL
  • Projektledning
  • Personalansvar

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av följande:

  • Att hjälpa till i helpdesk i form 2nd-line support och då lägga upp ärenden i vårt ärendehanteringssystem Winserv.
  • Avhjälpa IT-ärenden allt eftersom de dyker upp. Det kan beröra alltifrån nätverksfrågor till felavhjälpning inom ex. mail.
  • Hantera övriga typer av servicejobb som ex. installationer av servrar och klienter, underhålla och uppdatera motsvarande, konfigurera nätverk, installera och konfigurera skrivare etc.

Vi erbjuder rätt person

  • En arbetsplats som stimulerar utveckling och satsar på sina anställda. Vi vet att nöjda medarbetare skapar och säkerställa nöjda kunder vilket du kommer märka av såväl kort-, som långsiktigt.
  • Ett mycket utvecklande och omväxlande arbete i en trygg bransch som ständigt utvecklas.
  • Bra förmåner i form av en gedigen grundlön samt friskvårdsbidrag, pensionssparande och privat sjukvårdsförsäkring inkl. möjlighet till tjänstebil.
  • Personlig utveckling med möjlighet att gå diverse IT-kurser.

Nytta med nöje skapar bra förutsättningar och en långsiktig och gemensam framtid!
Har du kvalifikationer som stämmer överens med ovan och söker en utvecklande roll samtidigt som du har riktigt roligt på jobbet? Skicka in din ansökan idag! Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet är just nu i en pågående fas med löpande urval.

Du ansöker genom att bifoga CV och personligt brev på framtid@accesit.se
Mer information ges av Nicklas Fredlund, VD på 08-1220 1171.

Varmt välkommen med din ansökan!